Så jävla dålig !!

Kom precis hem från min sista körning innan intensiven börjar på måndag , börjar faktiskt bli sjukt nervös nu . Min första dag börjar ju riktigt bra "eller inte" börjar dagen med att köra halv 8 sen ska jag göra lite pärmar sen efter det har jag körning igen 10.40 sen efter det blir det massa läsande sen teroi lektion som slutar halv sju .. Denna svensken kommer vara död på kvällen .. Förlåt om jag inte kommer vara människa dom här veckorna.. Men mitt körkort ska jag ha jag ger mig fan inte fören jag har det ..

Annars idag har jag inte gjort så mycket, kollat lite tv och tagit det almänt lungt . Gustav kommer snart hem han har köpt med sig lite mat hem så ska göra sallad så fort han komit hem . Sen vid halv 6 ska vi träna ..

Fotbollen igår? hmmm ja vet inte vad jag ska säga.. Kan inte fatta att en dumare kan vara så jävla dålig !! För fan lämna in ditt dumar licens och sluta döm , Helt jävla värdelös ... Detta är sagt efter matchen :

"Man behöver nog varken vara särskilt partisk eller särskilt ofin för att konstatera att i andra halvlek tappade domaren till viss del kontroll över matchen, när flera fula påhopp gick förbi obemärkta/obeivrade och till slut mynnade ut i ett ordentligt bråk kring 70:e minuten.
- Jag tyckte det var en väldigt, väldigt konstig nivå på matchen. Domaren tog frisparkar i situationer där det inte hände någonting, men sedan ingen frispark när det smällde till höger och vänster, sa Roland om domaren
."

"Andra halvlek hann se ett MFF som försökte ta sig fram snabbare och mer direkt, men istället tappade spelet helt. Lagen stod och trubbade varann och det slog en att det inte varit mycket till derbynerv så här långt. Men just då skulle den levereras - med domare Jonas Eriksson som gud ur maskinen... och härmed måste ett antal rader ödas till hans insats i matchen. Det är ett understatement att säga att Jonas Eriksson "inte hade någon lyckad kväll". Han misslyckades tyvärr helt med att sätta en tydlig nivå i matchen och kryddade med ett par mycket märkliga beslut och ickebeslut innan det rättsamhälle i miniformat en fotbollsmatch på en fotbollsplan utgör havererade totalt drygt halvvägs in i andra halvlek. Det var fullt naturligt i ett par situationer med Ola Toivonen inblandad som sammanbrottet skedde; att Ola genom sin överlägsenhet som fotbollsspelare får ta emot desperata och attacker från försvarande motståndare som inte räcker till hör till hans vardag, men från TFF:arna duggade dessutom de förkastliga efterslängarna tätt - och Ola var som vanligt inte sen att dela ut några själv.

Värsta situationen kom sju minuter in i andra halvlek, när Magnus Andersson med en eftersläng på en eftersläng på en eftersläng på en ojustehet (eller så) sopade ner Toivonen brutalt med boll och spel någon helt annanstans - utan åtgärd. Men det var först tjugo minuter senare när Toivonen hölls fast och domaren blåste frispark som ett stort tumult utbröt. Nu fick domaren till slut upp kortleken och flashade förtvivlat fyra gula omkring sig. Men inte hittade han en nivå för det. Minuterna efter stod Jonas Eriksson en tre fyra meter ifrån situationen när en TFF:are famlade ett livtag på Toivonen bakifrån - och reagerade inte.

Nå, någon direkt inverkan på matchens utgång hade domarinsatsen inte. Eller? För vad hade hänt om MFF fått slå de där inläggen i anfallsläge när domaren blåste av spelet för skadad TFF:are? Reglerna säger att det då ska vara frågan om huvudskada; vid första tillfället kom signalen när spelare reste sig upp igen efter att ha legat nån minut (!), vid andra var det inte tal om huvudskada. Svagt, svagt, och ganska obegripligt. Men, trots allt - det var sanningen att säga först med rättsrötan som MFF förvandlades från ett kämpande till ett krigande lag i matchen. Och som sådant härligt att se
"

Ja vad ska man säga !? . Inte konstigt man blir arg .Sånt här får ju fan inte hända .! Matchen slutade 1-1 efter att Malmös Edward Ofere kviterat i 88 minuten .. :) Nog pratat om det..

När matchen var slut igår hämtade Gustav och Fille mig på stationen när jag kom med tåget . Körde till statiol för att Fille ville handla lite gott. När vi kom hem blev det tv, Pan pizza och lite chips och dippa. :) kom i säng vid halv 2 . Fille övernattade här för han kommer inte in i sin lägenhet dom har lagt klinkers i halen så han fick inte gå på det . haha

Nu kom älsklingen min hem så nu ska vi käka nåt innan träningen..


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vet hur det är att ha dåliga domare. vi hade en igår. han hatade verkligen oss. Kontroller hade inte varit fel.. blä..



Det kommer gå bra med körkortet gumman =) Bara plugga som satan och fråga om det är nåt =)



Älskar dej! <3

2008-08-27 @ 09:07:35
URL: http://willybruden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0