Måndag 8 Februari !

Måndag och ny vecka !

Igår hade jag och Gustav en städdag här hemma, vi storstädade hela lägenheten. Riktigt skönt när här va rent och fint igen. Sen satte jag mig med mitt samhällsarbete i några timmar, blev äntligen klart och inlämnat idag. Körde sen och handla mat till det vi ska äta denna vecka, fick lagat soppan som vi ska äta varje dag . Den smakar faktiskt gott, ska bli kul och se hur många dagar det tar innan man tröttnar på den. Köpte även en massa frukt ritkigt gott har det varit och ätit det idag. Ska snart skära upp lite ananas och vattenmelon till mina tv-program som jag ska se, famijen annorlunda och spårlöst :)

Idag har det varit skola, först engelska sen en lång håltimme sen blev det samhäll i en timme. Fick se en sån sjuk film om hur många flickor som dom dödar i Indien,Kina och Pakistan bara för att dom vill ha pojkar. Jag kan inte fatta hur dom klarar av det. Vissa små byar i Indien bor där nästan bara pojkar och dom har ingen att gifta sig med ! Konstigt ?? Dom tar ju död på alla flickor. Man fick se hur dom kunde hitta övergivna barn och döda spädbarn vid vägkanten och i parkerna i buskarna, och inte var det pojkar dom hittade. För att ta död på ett spädbarn gav dom ett gift i mjölken dom åt så dog dom nästan direkt sen blev dom begravda barkom huset. Vissa kvinnor hade gjort över 8 aborter bara för att det var flickor. Jag kan verkligen inte fatta hur man kan göra så mot en människa, det är för fan ett liv ett barn fast det är en flicka. Dom sa att flckorna kostade mer och att dom va svåra att gifta bort, det kan dom ju inte vara när det är överflöd av pojkar. Flickorna skulle kosta mer i mat, jo visst det kostar lika mycket att föda en flicka med mat som en pojke.. Jag blir frukstansvärt upprörd när jag ser detta. Alla människor är lila mycket värda, det spelar ingen roll vilket kön det är !!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag såg en liknande dokumentär fast bara om Kina. Helt jävla sjukt. Där säljer dom sina barn (döttrar) också eftersom att man bara får ha ett barn i kina. Då vill de så klart ha söner. Men hur dom har tänkt sen i framtiden fattar jag inte. Vem ska alla killar gifta sig med?? sjukt..

2010-02-11 @ 18:58:02
URL: http://justanotherbasketcase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0